Längre upp i tråden hånade du mig och andra som använde sig av parkeringshjälp och andra hjälpsystem om vi inte kunde göra det på egen hand skulle vi inte ens ha körkort och nu är mer hjälpsystem och teknik “is the shit”
Är det bara för att du kallar dig “tekniknörd som är intresserad av innovativa lösningar” och blir lite till dig när det finns lösningar med AI i specifikationen eller
Ledsen att du har tagit så illa vid dig för något som du tolkat var riktat mot dig eller alla andra som vill/behöver använda parkeringhjälp. Jag trodde jag förklarat mitt syfte med inlägget och har också bett om ursäkt för det som så lätt kunde misstolkas.
Om du ändå väljer att tolka det som att jag hånar dig och alla andra som vill använda parkeringhjälp, så kan jag ju inte hindra dig, men jag vet ju själv att det inte var min avsikt!
Jag försöker förklara mitt syfte med inlägget en sista gång och kommer inte vidare att kommentera det om du vill dra det i långbänk!
Mitt syfte med inlägget var att jag tycker det funnits brister med parkeringshjälp i bilarna under många år nu. Detta trots att det inte är så många manövrar man behöver göra som människa för att parkera en bil, men det är inte detsamma när bilen själv ska utföra dessa manövrar.
Filmen med min kommetar “hur svårt kan det vara” var inte riktat till dig, utan då att tekniken i bilarna inte klarar det fullt ut.
Att jag sedan blir imponerad över hur mycket bilarna klarar numera om man använder all den teknik och AI funktioner som nu finns tillgängligt är en annan sak.
Men tänk vad mycket teknik som krävs och vad det kostar och ändå klarar bilarna faktiskt fortfarande inte helt att parkera själv i alla situationer, utan en del mänsklig övervakning/hjälp. Samma bilar som har svårt att klara alla parkeringshjälp situationer åker runt i Kina som “självkörande” bilar på allmänna vägar och det visar kanske hur svårt det fortfarande är att få bilar att klara av alla situationer som vi tänkande människor klarar!
Om man sedan är nöjd med det som levereras som parkeringshjälp med bilen är inget jag lägger mig i, men jag tycker fortfarande det är överskattad främst från leverantörerna.