5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: ID.Buzz - Hiss eller diss
Åter till Kia EV4.
En teaser på sedan versionen och även om bakändan både är opraktisk och enligt mig ganska ful. Kan ändå tycka den sticker ut lite i dubbel bemärkelse, där designen faktiskt passar ganska bra när man får se den glida fram.
Sedanversionen är ingen bil för mig, men halvkombin ska verkligen bli kul att se i verkligheten.
Döpte om tråden och skapade en ny tråd om Kia EV4. tyvärr blev inget bra att kopiera över det som handlade om Kia EV4 till den tråden.
Kan någon admin med behörighet kanske flytta ut trådägande och diskussionen kring ID buzz diskussionen m.m till annan tråd och ta bort mitt misslyckade försök att flytta ut Kia EV4 diskussionen så vore det bra!
Tror tråden med ev4 ändå lär växa tillräckligt stort även om det bara handlar om Kia och just EV4 i tråden.
Edit: Tack för hjälpen @cgullin
Kopierat inslag borttaget!
kopierat inslag borttaget
Jag kommer att ha möjlighet att kolla in EV4 på plats i samband med premiären. Vad ska jag leta efter? Vilka frågor ska jag ställa?
Frågor nedan som de nog bara ger kortsiktiga svar på för just versionerna som släpps, men det skadar kanske inte att fråga ändå.
Vad erbjuds kring batterier vid lansering för Kia EV4 vad gäller 400V/800V, LFP/NMC, Laddkapacitet/prestanda och hur ser planen ut framöver?
Har man gjort några förbättringar vad gäller deras AI assistent Alexa i Kia EV4 och när kommer Alexa med svensk röststyrning?
Vilka förbättringar/steg har man gjort i Kia EV4 vad gäller navigation och ruttplanerare och hur ser tidplanen/stegen ut nu med Android Automotive OS (AAOS) som ska ersätta nuvarande system i Kia framöver?
Brumm brumm även hos kia
Går det att stänga av dumheterna?
Kul! Blir lite mer aktiv körning i ett mindre chassi än 5N även om den inte kommer få hela chassit osv
Det är ju den stora fördelen med elbilar, att man kan stänga av funktioner som dessa om man inte vill använda dem
*host* Audi Q6 e-tron Sportsound i dynamikläget *host*
Ville inte göra en off topic igen för denna tråd men absolut, Audi har en del problem med ljud
Det kan ju vara bra frågor som @Kristofer efterlyser till premiären. Specificera mera frågor, så rätas kanske flera frågetecknen ut snart
En bra fråga att ställa när det är en så stor bil, kommer den få dra mer än en skottkärra eller behöver man fortfarande ha en gigantisk SUV eller fossilbil om man ska göra nåt vettigt med den?
Jag antar att du menar pling, plong och beep?
Syftade på de simulerade växlarna. Alltså jag utgår från det, konstigt vore annars, men skulle vara fint att få bekräftat.
Personligen blev jag lite besviken efter att de visat halvkombin på Kia EV day.
De verkar inte ha lyckats riktigt med utrymmena bak framförallt, både sittkomforten, lågt till taket och som det verkar hög ilastningströskel i bakluckan. Utseendemässigt gillar jag inte den lite för sluttande fronten heller, men antar att man tänkt på luftmotståndet i utformningen. Många kommer nog klaga på att frunken är borta också.
Hade faktiskt hellre sett den som kombi, istället för halvkombi.
Näe, inte blev man upphetsad inte. Såg bättre ut på pappret.