Är väl dax att EV4 får sin tråd också.
Praktiska jaget säger halvkombi och gissar att sticka ut jaget säger sedan
Är väl dax att EV4 får sin tråd också.
Praktiska jaget säger halvkombi och gissar att sticka ut jaget säger sedan
Jag älskar halvkombin! Ser fram emot att kolla in den.
Håller med, den är både praktisk och riktigt snygg!
Tycker det ser ut som två halvkombisar, den ena mer EV3-lik och den andra mer Polestar 2! Men båda två verkar ha stora bakluckor och inga brevinkast a la sedan. Gillar den utdragna bättre men den går inte in i garaget!
För mig så är halvkombin det bästa av 2 modeller. Fronten tycker jag påminner om EV6 och baken om EV3 fast snyggare. En perfekt kombo enligt mig!
Sedanen har en ny speciell form som säkert tilltalar de som gillar sedaner också. Ser lite baktung ut med stjärten som sticker ut.
Jag tycker nog linjerna för sedanen talar för en brevlucka
Finns en tydlig linje på bilderna som inte lirar med botten på en bakruta utan mer en mindre lucka.
Tycker båda varianterna ser riktigt bra ut.
Halvkombin kanske kan bli vår 2a-bil om priset blir rätt.
Oops du nämnde A-ordet
Då går den fetbort! Hur f-n kan man bygga sedanbilar 2025? Kinesernas fel, har inga barnvagnar eller sommarstugor.
Finns kanske en del journalister som skriker efter mera sedaner. Vi får skylla på dom
Sedaner, där har vi en “tredjebil”.
Kan lika gärna/hellre köpa en Miata.
Tänk att det gick att “design:a” ett bakparti värre än Ioniq 6. Trodde inte det var möjligt. Den andra är intressant, även om den verkar ha förvånansvärt mycket överlapp med EV6…
Undras om den kommer med 400v eller 800v laddning.
Ja man hoppas ju på 800V, liksom AAOS och LFP batterier i de Kia som kommer ut nu framöver, men vi får väl mera info den 27 Feb. om det inte släpps redan på Kia EV day den 24 Feb. Priset blir ju som vanligt avgörande nu då konkurrensen är stor. Rätt sida om 500kkr som startpris är nog ett måste nu även med 800V.
Man kan hoppas på 800 men personligen tror jag på 400. Kan de hålla laddkurvan från EV3 och få upp effekten en bra bit, så hade det varit fint.
Jepp det syns även bättre på några bilder man ser bilen mera bakifrån.
Vet inte hur färdig sedanmodellen är, men väldigt knepigt bakparti och hoppas de hittar nån vindrutetorkare också till bakrutan. Mitt praktiska jag ryser när jag ser sådana bakpartier på bilar.
Kias design gör så ont i mina arma ögon. Körde om en EV9 en kväll för några veckor sedan, de bakljusen är verkligen inte något man vill kolla på. Därför körde jag om snabbt som tusan!
Mercedes E-klass med star dust är för övrigt en av mina favoriter. Sen lyckades man såklart med bedriften att göra bakljusen fulare i faceliften.
Och den nya E-klassen ska vi inte ens tala om. En av de absolut fulaste bilarna som rullar på gatorna. Gorden måste få sparken som chefsdesigner!
En CyberTruck van inte helt lyckad
Absolut galet coolt koncept.
Tänk om de i nästa vecka gör exakt det Volkswagen inte vågade göra med IdBuzz.
Dvs bygga en transportbil för prylar och stora familjer med karaktär och med funktioner dessa bilar bara skall ha.
Modulär, riktig V2L, och förhoppningsvis även med ett rejält batteripack med 800v och riktig laddning.
Klart är att de behöver gå en annan väg än Volkswagen då IDbuzz är en enorm flopp.
Fick massvis av publicitet och hype över hela världen… men ingen köper dem, jag är en av dem som totalt älskade den men sen insåg alla brister och den katastrofala körkänslan när man väl sitter i den.
Och senaste månaden har nya IDBuzz rasat 100-150’ i pris i staterna som är senaste landet för presentation.
Samma sak med nya Ford transporter som det mesta snacket handlar om att man behöver välja Diesel eller kanske hybrid för att få en vettig transportbil.
Kia har bollen här att ta över den markanden totalt om de tar ut svängarna och blir först med en praktisk EV buzz.
Håller helt med om att Overland Concept är riktigt coolt men tyvärr när concepts hamnar på ÅF golvet blir det en nervattnad version med lite plastbitar och ett antal tillval av utrustning
Audi var först (jo Subaru hade gjort det innan och Golf Country kommer vi ju ihåg) med att höja markfrigång 1" hänga på plast “skärmbreddare” och en uppsättning grövre däck och lansera det som en ny modell All Road det blev en favorit hos urbanister och alla hängde på tåget med Cross Country och andra off road flavours men har vi inte tröttnat lite på det känns det inte lite 1999 typ Volvo EX30 CC
Inte intresserad av en pissing contest VW versus KIA men håll på du…