Zeekr 7X (bra eller anus)?

En video om Lexus LS 400

Intressant att höra. Jämförelsen mellan Nissan och Lexus.
Det kanske är nåt elbilstillverkarna borde lära av idag. Det är inte mängden finesser i bilarna som blir vinnare, utan att kunderna känner sig hemma i bilarna som vinner i längden!

1 gillning

Nu spårar ju den här tråden helt ut men nu när jag skrivit om både Q45 och LS 400 så bubblade yrkesstoltheten upp till ytan igen

Kort info om Q45 som tyvärr inte blev den disrupter som LS 400 och ganska snabbt föll i glömska tyvärr då Q45 var en överlägsen bil om man ser på tekniken under skalet

En liten inside jag var den enda som lyckades volta en Q45 under testperioden Avfarten från 10 freeway tiil 405 freeway en lång vänstersvepande bro fick hydrauliken felspel i ganska hög hastighet och tippade över bilen på taket och den gled ut på 405 till den stannade tur var det vid 4 tiden på morgonen och lätt trafik så inga andra bilar blev inblandade

1 gillning

Det finns nog ingen tillverkare som idag skulle ha råd eller modet att ta dom kostnaderna Toyota tog inför LS 400 det senaste försöket att bygga en super sedan för alla måste nog vara VW med Phaeton en väldigt VW design på en Bentley botten en av världens bästa sedaner IMHO men precis som Q45 LS400 fick den samma öde som Dronten

En av dom bilar jag än idag ångrar att jag inte behöll 2005 W12 Phaeton

Designen på den är, enligt mig, fantastisk. Diskret lyx!

1 gillning

Zeekr åtgärdade ju en del tidiga missar på sin 7X och efter att ha sett Zeekr mix så börjar jag förstå hur deras lösningskreativitet fungerar :slight_smile:

En sak ska de ha cred för och det är att de vågar komma med nya lösningar och av det jag sett på Zeekr mix hittills ger en viss förhoppning att zeekr kan bana väg för lite smartare campingbilar också framöver.

Visst har den vissa drag av gamla scenic? :slight_smile:

3 gillningar

Hamnade bredvid vad jag skulle säga var en 7x idag när jag laddade. Den hade väldigt bra laddhastighet och fick en bild på laddarens skärm enligt nedan. Vid 49% var den uppe på 311 kW och den gjorde en kort dipp under 200 kW vd ca 72%, men den gick snabbt upp på 230 kW igen. Vid 85% så gick den till ca 130kW och vid 93% så låg den på ca 60 kW.

1 gillning