World Car Awards 2025

Topp 3 listorna på 2025 års WCA ger mig en del utropstecken, men också frågetecken.

Kul att se att småbilarna tar större plats nu i topplistorna, men var är alla kinesiska bilarna i listorna?

Tur för Européer och , och Europeisk bilindustri kanske . Mer närproducerat som skapar välfärd i Europa.

Jo men man undrar ju vilka kriterier man går efter!
När biljournalister recenserar de kinesiska bilarna så höjs de ju till skyarna, så varför ratas de av WCA journalisterna?

Alla såna där tävlingar är ju ett skolboksexempel i korruption.

2 gillningar

Jo det är väl min misstanke också, men det är tråkigt att sånt då också smutsar ner journalistkåren och de journalister som inte låter sig köpas.

Hur mäter man vad som är en bra bil, vilka parametrar ska vara uppfyllda?

Finns ju massor med argument att Mercedes G580 skulle vara världens bästa bil och lika många för att den inte skulle vara det.

Vad behöver världens bästa bil kunna?

Vad ska den vara bra på?

Vilka kvaliteter ska den ha?

Se bara på den vanliga årets bil-listan, det är inte många bilar som vart något att h där.

jo jag håller med, smaken är ju som baken och smakar säkert bättre för journalister om de får mera lön för mödan också!
Hoppas dessa leverantörer och journalister mår bra i detta, annars får de kanske göra nåt åt situationen med skeva tävlingar.

När det blir så tydligt att bilar med överlägset bättre teknik i bilarna inte finns med i listorna så blir det bara så tydligt att det är andra kriterier som inte gäller bilarna som styr vinnarna!