VW ID.2all byter namn?

Nu börjar rykteskarusellen på allvar 2025 skulle den lanseras som ID.2 all och eventuellt ID.2 GTI och nu låter det som designen filas lite på för att inte vara lika elbilig som prototypen och resten av ID.bilarna och namnet ändras till antingen ID.Polo Polo-e e-Polo eller bara Polo Spännande att se om den kommer in under det berömda 25.000 Euro

Själv väntar jag på Polo GTI Cabriolet i Alpine White

2 gillningar

Detta är helt klart en intressant bil som säkert kan rikta sig mot helt nya konsumenter som vill prova på elbil. Är helt klart mer intressant än att höra om en rik direktör som byter till sin tredje elbil i prisklassen runt 1 miljon.

3 gillningar

Hela namngivningen ID.x har ju varit väldigt tråkig och intetsägande, så det är väl bra om de vågar satsa på att använda deras starka modellnamn för elbilar, på samma sätt som t.ex. Renault gör.

Mer VW rykten Eftersom man sitter i en lite prekär situation med outnyttjad överkapacitet så kan en uppstart av e-UP! (I face liftat utförande) tillverkningen då man har all tooling tillgänglig vara ett snabbt sätt att få ut bilar som vad det verkar har ett betydligt större köpintresse hos marknaden än övriga ID.bilar och kanske tillochmed hamna i en sub 25K Euro prisklass

Den som lever får se

1 gillning

Ja det verkar som att alla springer på samma boll eller bil kanske är korrektare uttryckt.
Det blir nog ett 2025 i lillbilens tecken med många med 2 i slutet på namnen.
Syskonet Skoda väljer dock q i slutet på alla sina bilar kallar sin senaste planerade minsting Epiq :slight_smile:

1 gillning

Känns lite som att komma hem om vi nu får se mer fokus på små bilar. För egen del var det där allt startade för min del med Zoe och Leaf. Tycker fortfarande att det är här som elbilen(kombinerat med egen laddbox) kommer till sin mest smidiga användningen. Folk kan komma med många ursäkter till att de inte byter till el för sin förstabil men bor du i hus och har möjlighet att ladda privat och har en mindre andrabil så finns det enligt mig ingen anledning att andrabilen inte skall vara en elbil.