Nyligen presenterade Zeekr 7X kanske platsar in i dina önskemål?
Designgruppen sitter ju i Sverige och de bygger ju ut ständigt med serviceställen på Mekonomen så det kanske kan kännas tryggt, då det märket också ligger under Geelygruppen, precis som både Volvo och Polestar.
Du verkar ju också ha ganska gott om tid att själv bekanta dig mera med bilen i Sverige nu under året!
Eller vad säger ni @cgullin och @Esse som testat bilen nyligen?
Edit: sorry missade att zeekr inte fanns med i dina valbara märken ännu.
Zeekr är en kantboll märkesmässigt. Att jag inte vill ha kinesiska bilar är i första hand en fråga om säkerhetspolitik, men gränsen för vad som ska räknas som kinesiskt i det avseendet är inte självklar. Kanske att de borde klassas som Polestar.
Riktigt, i dag skulle det inte vara aktuellt för sannolikt är det ekonomiskt bättre att ta något på personalbilsleasing. Men märken kommer och går i floran av vad vi kan välja mellan.
Här behöver man tydligen inte hålla sig strikt till elbilar i tråden , veteranbilar mm när tyst elbil efterfrågas . Så då kan jag kanske skriva att jag tycker att Gummans Volvo med en 5 cylindrig dieselmotor, maskerar däckbuller på ett för örat behagligt sätt . Nästan sövande med en större dieselmotor på låga varv . Men av andra skäl åker vi helst i min Elbil ändå . Men den är allt annat än tyst , snarare ett jävla oväsen på sommardäck på landsvägen ( Michelin primacy 4 , 215/55-18 . Vilken bil av dom önskade som är tystast , har jag ingen aning om . Men så smala däck som möjligt för bilmodellen , med hög däck profil , brukar väl vara ett tips . Det finns däck med bullerdämpande skum beläggning på insidan att köpa också. I lastbilen hör jag inte däcken alls , så den blir nog tystare utan Dieselmotor.