Har sett denna notis i denna artikel samt i reuters innan jag postar den i tro att det kan stämma!
Vet inte om du haft uppe nåt liknande fall i Sverige @esse men om det fuskas i USA så kan det mycket väl hända här i Sverige?
Låter helt sjukt otroligt. Så många tjänstebilsförare som kör Tesla och håller koll på varje kilometer samt har loggar på kördata. Helt omöjligt att komma undan en sådan grej i mer än en vecka typ
Det behövs nog mer kött på benen – att den ena dagen skulle snurra snabbare för att sedan sluta göra det efter garantikilometrarna gått ut låter lite för osannolikt på flera sätt.
Ja jag tyckte också det lät otroligt och ha bara hittat det i denna och reuters så undrar försiktigt om det verkligen kan stämma. Tiden får väl visa om det är någon sanning i artiklarna!
artikeln i reuters nedan
Flera nyhetsbyråer skriver om det nu ser jag.
Utskick började redan för 3 dagar sedan och från flera tyska nyhetskanaler ser jag.
Är det en fejknews worm eller ligger nåt bakom det?!
I Californien finns det ett otal otroligt skickliga Class Action och Lemon Law firms som inte gör annat finns det minsta sliver av sanning/bevis kommer dom köra detta in i kaklet och inte ge dig förrän Tesla pays up är det fake news visar det sig tids nog…
Det har ju tidigare bevisats att Tesla har begränsat effekt tagit bort funktioner och lagrat (och visat på AV) mängder av film innifrån bilarna utan att bry sig om personal integrity eller meddelat ägarna om det…
Detta kan eventuellt vara slutet för Tesla som fleet/företagsbilar