SuC i Ödeshög, Gränna eller Jönköping?

Vilken av dessa brukar vara bäst att stanna på och vilken bör man undvika? Är det Jönköping som ofta brukar ha kö?

Jag hade nog valt Gränna, de övriga två är populära stopp pga närheten till restauranger och service. Finns lite i gränna också men stationen är ny så inte alla har koll på det. Dessutom är det bya laddarna med lång kabel :slight_smile:

Håller med föregående talare om Gränna.

Men om man tror att man faktiskt stannar i Gränna, så kommer man bli besviken. Det är i själva verket Vättersmålen man stannar i, som ligger mitt mellan Jönköping och Gränna. Om man kommer norrifrån är avfarten dock kurvig och kul!

Motell Vätterleden där snabbladdaren ligger var länge en väldigt bortglömd plats, servicebutiken hade ofta tomma butikshyllor, utgångna varor, men personalen i servicebutiken var alltid trevliga när man råkade stanna där. Butiken och hela känslan har verkligen lyfts nu sedan Tesla flyttade dit, det är enormt kul att se!

Såå… alla dagar i veckan, välj detta låtsats-Gränna. :slight_smile:

Ödeshög är trångt. Jönköping är opersonligt.

3 gillningar

Det är också ett väldigt trevlig område att strosa runt i om man har en hund som behöver rastas. :service_dog:

Gränna-stationen är dock en aning dyrare att ladda på, vilket är lite lustigt.

1 gillning

Tack för svar. Gränna it is. :smiley:

2 gillningar

Värt att notera för alla som inte kör en Tesla är att Ödeshög är en av bara 5 stationer i sverige som fortfarande är stängd för alla andra märken än just tesla.

Inte för att vara näsvis, men det är 7 stationer kvar som är “Tesla only”. :blush:

Ja där ser man.
Syntes inte på ChargeFinder förrens man tog bort filtret och la tillbaka det igen.

Norrland. :man_shrugging::rofl:

1 gillning

skulle aldrig välja Ödeshög om jag kan undvika den den är trång och jävlig tycker jag.

Valde Gränna både på utväg och hemväg. På vägen ut kom vi dit på förmiddagen och det var mycket bilar. men ingen kö. På vägen hem kom vi det lite halvsent, typ 19:30 och då var det nästan tomt. Bra fart på laddningen även när det var nästan fullt.

Och långsamt. De gamla 150 kW där.

2 gillningar