Nimbnet fick ju sig en känga av Jens Nylander tidigare i år som menar att de fifflat bort pengar som de fått till att bygga snabbladdare.
I vilket fall så har de nu kursat. För den som blir sugen på att öppna en egen snabbladdare så finns lite Kempower-utrustning att klicka hem på konkursauktion. Spontant känns det som ett fynd.
Kanske något för @elmacken ?
Eller varför inte @Esse! Tycker att det ser ut att finnas plats på hans uppfart.
Ja, han kan ju köpa lilla paketet med 17 satelliter. Det kan han ju få plats med på uppfarten.
1 gillning
Tack för tipset, jag försöker fylla de laddarna jag redan har . I takt med att fler laddare öppnar hela tiden så har beläggningen knappt (+2%) ökat sedan 2022.
Samtidigt har kostnader stigit under den här tiden, energiskatt, effektavgifter som gör att vi tvingas ta ut högre kundpris för att få ihop verksamheten.
Just nu tackar jag nej till fler laddare.
Låter tråkigt. Vad kostar det att ladda hos er nu för tiden?
Just nu kostar det 5,89kr/kWh
Vi behöver ligga ungefär 3kr ex moms över spott för att göra 0-resultat. Eon tar 110kr/kW ex moms i effekttaxa och nu går skatten upp lite från 1/1 och även effekt på vår andra station. Kortavgifter blir också lite dyrare särskilt på små laddningar från 1/1.
Snittladdning för 2024 är 27kWh.
Vi ser ut att hamna på cirka 300MWh/årligen, här behöver vi öka väsentligt, hade behövt 1-2 åkerier som nyttjar våra 800V laddare i Smålandsstenar.