Hej,
Jag och min sambo ska byta bil till årsskiftet.
Vi privatleasar för tillfället en MG4 lux lr, har tidigare haft en MG5 lr och har en BMW i3s som andrabil.
Vi vill ha en elbil som kan dra 1300kg och har börjat snegla på begagnat då leasing har gått upp rätt mkt sedan bonusen försvann.
Vi vill inte ha en Tesla så det behöver ni inte föreslå, jag vet att Skoda är en fin bil men den kan man inte söka dispens för att dra mer med som man kan med id4 så Skoda går med bort.
Fråga 1 vilken av dessa 3 hade ni valt och varför (strunta i storleken på bilarna för det spelar ingen roll för vår del)
Fråga 2 är det mer värt att lägga till pengar och köpa en my24 (Polestar och id4) eller my25 (ex30)
Känns som att de har fått till en rätt mkt bättre bil i ”faceliftvarianterna” av samtliga av dessa 3 bilarna men de kostar ju då även en bra slant mer.
Med vänlig hälsning, Martin Svensson
Skoda kan du söka dispens för ökad släpvagnsvikt
Hade valt Polestar 2 alla dagar i vecksn. Snygg, rolig att köra, bäst stolar, coupelucka är trevligt, 1500kg dragvikt Försök få så ny som möjligt, Polestar uppdaterar varje år med diverse. Viktiga delar är när den gick från framhjulsdrift till bakhjulsdrift, blev som en helt annan bil, tror det var modellår 24 just.
2 gillningar
Min lista ser ut såhär…
Skoda Enyaq 2024 eller 2023
Polestar 2 endast bakhjulsdriven
ID.4 endast med DCC Chassiet EJ GTX
Finns säkert annat som uppfyller dina krav men detta är bilar JAG KÖRT en längre tid och uppskattar
1 gillning