Nyheter inom snabbladdning, vecka 29-35 2023

Oj, då var detta ingen nyhet alltså. :grin: Då undrar jag om jag minns fel eller om OKQ8 där ställt fram skyltar om att man snart kan snabbladda där. :laughing:

Märkligt, denna dyker i alla fall upp i VW-appen. Hade gärna åkt och provladdat, men det är lite långt dit just nu. :laughing:

Meeh himla lyx! Dyker inte upp i Elli-appen. Finns en annan på Säbygatan också, den har jag testat med kort och då funksr det inte :frowning:

@cgullin, Kumlagatan 4 (Uppsala Säby) finns inte med i min app dock. Sen vet jag inte alls om det ändå skulle funka att ladda där, tycker allt är lite opålitligt med vilka laddare som syns i appen. :sweat_smile:

Laddade t ex en gång på Tesla i Kalmar för att därefter upptäcka att Recharge fanns på McDonalds precis bredvid. Förlorade inga större summor på det dock, men det är lite irriterande att inte allt syns. :grimacing:

Dyker laddarna upp i VW-appen men inte Elli-appen? Låter ju vääääldigt skumt.

Jag har en “allvarlig” fundering på om det kan skilja mellan de OKQ8-stationer som har Hypercharger respektive Delta-laddare? Vet att jag någon gång varit med om att en av deras laddare inte svarat på varken laddtagg eller betalkort utan bara app.

Hmm, låter som att jag behöver kolla vilka typer av laddare det är på respektive OKQ8 här i Uppsala eftersom en syns men inte den andre :stuck_out_tongue:

Kumlagatan har Hypercharger i alla fall. Årstagatan har jag inte sett någon bild ifrån tyvärr.

Jag gillar din teori allt mer :slight_smile:

2 gillningar

Jag gillar att OKQ8 skyltar med kostnaden för laddning på din bild. Det har jag inte sett tidigare.

Kunde även starta med mitt Elli-kort, det kan jag inte på kumlagatan! Så det verkar vara så att Delta går men inte Hyoercharger!

Sånt här gör mig galen. :laughing: Hur ska man kunna förklara något sånt här för människor som inte nördar ner sig i elbilsträsket?

-Du kan ladda hos OKQ8 om laddaren ser ut så här.

:smiley:

LOL! :grin: Det där förtjänar ju faktiskt en fråga till OKQ8 eller Skellefteå Kraft.

Bara så att jag har förstått det hela rätt, det här är alltså en Delta-laddare? För detta är samma typ som jag laddade på i Glumslöv (och där We Charge funkade).

Det där är en Hypercharger… Då vart allt förvirrande igen :frowning:

1 gillning