Nån som vet en riktigt bra ruttplanerare

Har snart lyckats sälja in iden om en roadtrip längs hela E45 till sambon.

Har suttit och lekt med massa ruttplanerare inklusive Abrp men alla har samma problem, dom utgår ifrån att man vill snabbaste vägen och saknar inställningar för att detaljstyra rutterna. Fine man kan dra rutten och så så den ligger där man vill men i alla fall Abrp, Google och Waze ritar om rutten i realtid om den hittar en snabbare väg, och Abrp skiter i rutten om den inbillar sig att man inte klarar sig på kvarvarande laddning.

Skulle om så bara vilja ha en lista på laddare längs E45 hela vägen utan att behöva scrolla…

Ofta när jag får för mig nåt sånt här och/eller apparna sviker så navigerar jag till laddarna på känn, men detta är en så pass lång resa att det blir väldigt mycket jobb eftersom Google är värdelöst på att detaljsöka på saker.

Tips?

Tyvärr inge tips på bra ruttplanerare. Det jag gör med abrp eller bilens navigation är att lägga in stopp/via på vägen. På det sättet tvingas de ta den rutt jag vill och abrp/bilen lägger in laddstopp på den rutten. Brukar fungera felfritt på de få långturer jag gjort med elbil.

Kanske ChargeFinder för ditt sätt att resa?

3 gillningar

Håller med dig om att alla som jag har kikat på har samma problem.

När jag är ute och kör så skulle jag vilja veta alla laddare som ligger max några minuter från en specifik väg.

Edit: Verkar som att ChargeFinder verkar någorlunda OK dock.

Chargefinder finns även för Apple Carplay nu så man kan få upp laddare som är ett par mil framför dig :slight_smile:

1 gillning

Hoppas det kommer till oss med AA också, min iphone är så gammal att Chargefinder inte fungerar :sweat_smile:

1 gillning

Hur ser den vyn ut? Är ju på riktigt mer användbart än en planerad rutt för oss “läsa skyltar så vi lär oss” folk :sweat_smile:

ABRP har en möjlighet att sätta guider längs med din rutt.

På så sätt kan du välja att köra mindre vägar om du placerar ut några stycken.

Sen att ABRP är ganska usel som navigator är en annan historia. :rofl:

Abrp i en enhet. Waze via Apple carplay i bilens skärm med slutmål och nästa laddning som delmål.