För att du oftast får bättre pris. Men kanske ingen trång sektor för dig.
Helt klart är det så!
För att du oftast får bättre pris. Men kanske ingen trång sektor för dig.
Helt klart är det så!
Ladda elbil är för mig ett nollsumme spel jag laddar minst 80% billigt hemma dom där andra % på publika laddare blir i längden att man vinner på gungorna vad man förlorar på karusellerna Visst spenderar man en större tid på vägarna och säg laddar över 50% publikt är det verkligen lönt att titta på priserna precis som man gjorde förr med en ICE
Tack för gubb stämpeln
Hade vart najs, verkar dock vara otroligt klumpigt annars hade det redan funnits…
Lägg destinationsladdning på skatten och låt oss alla tanka ”fritt”.
Bara svänga in och stoppa i sladden.
Tack!! Har letat efter en sådan karta alt dokument. Var finns dessa?
Täcker de EU?
Finns som app också och du kan filtrera och greja. Riktigt bra.
Gammal Gubbe har jag kallat mig själv i 20 år med stolthet . Gamla vanor som att kunna gå en promenad och ta in omgivningen och naturen , med noll skärmtid . Det ska man vara rädd om . Tagg eller Cupra kort tycker jag är smidigast , och värt några kronor extra. Lite riskabelt om man tappar dom utan att man märker det bara , eftersom det inte krävs någon kod . Borde kunnat funka på samma sätt som tank kort på mackarna , hos dom stora aktörerna. Bankkort eller app är kanske säkrare ? då kod krävs .
BMW-kortet är rätt ner i avloppet. De diskriminerar små operatörer och sätter bättre pris på stora ”betrodda” operatörer.
Hur är det med VW (om du har erfarenhet)?
Känns som We Charge/Elli är helt totalt värdelöst förutom på Ionitys stationer.
Man verkar ju få välja billigt eller smidigt på alla roaming, jag hade Elli (gamla varianten) när vi åkte till Holland, då var det fantastiskt att kunna starta nästan alla laddare med samma tagg sen var en del dyrare och en del billigare.
Jag håller med i din känsla. Utan att använda (eller ens använt) we charge så finns det väl en fördel jämfört ionitys egna abonnemang att för samma månads pris (136kr) få 3,5kr/kWh med extra funktionen plug and charge på ionity laddare. Så jag skulle absolut välja we charge istället om jag har en VW och tänkt skaffa Ionity. Men på alla andra laddstationer känns we charge dyrare än “normal priset” så där skulle jag ladda med annan app eller kortbetalning och inte we charge.
Sedan finns det ett we charge för 189kr/månad som också ger 3,5kr/kWh på ionity och “från” 5,6kr/kWh hos andra bolag, men hade önskat lite mer transparens på we charge/Elli priserna hos andra operatörer. För detta skulle kanske vara intressant på en resa i Europa då Elli verkar ändå finnas som alternativ på väldigt mycket laddpunkter.