Krånglande laddare

Igår laddade jag på Västervik energis snabbladdare vid botorpström, snacka om old school, hade jag inte vetat att det var InCharge jag ch att elli funkade hade jag nog blivit lite irriterad :sweat_smile: står inget om pris eller vilken app man ska ha.

Jag har kommit till slutsatsen att incharge laddplatser är…skitkassa.

2 gillningar

Det ligger en InCharge nära där jag bor, delar parkering med en Max. Den har varit offline sedan tidigt i december…

Jag har för mig att jag läste någonstans (kanske var i detta forum) att Vattenfall(incharge) är de som ligger i täten på utbyggnad…
Men det ska väl fungera också?!

1 gillning

Ett “problem” är att de som regel har en singel-laddare på sin laddplatser, och är det flera laddare så är det ofta av samma märke (ABB). Det brukar funka, men är inte särskilt redundant - jämför detta med ex Eviny som bygger med både ABB och Delta.
InCharge är även igång med 6 9 st sajter som har Kempower-installationer.

Den site jag hade strul med nu var Kempower. Det var 6 uttag (3stolpar) det stog 150kW på skärmen på samtliga men även fast vi bara var två bilar där fick vi delar på vad som kändes som 60kW…för när jag kopplade ur gick hans laddning up till 60kW

Intressant! Inte ens Kempower är felfria. :thinking:

1 gillning

Är det bara 6 stycken Kempower alltså? Hur ser du det förresten? :slight_smile:

Jag håller koll förstås, men när jag räknar igen så blir det 9 sajter med Kempower! :upside_down_face:

Göteborg, Uddevalla, Hyllinge, Malmö, Jönköping, Linköping, Norrköping, Norsborg, Gävle. Typ.

Jo men räknar du ut det baserat på effekt + antal laddpunkter eller sitter du på laddvärldens motsvarighet till Darkweb och får informationen därifrån :smiley:

Bilder på Chargefinder är ett stort hjälpmedel! Jobbigt att man vore synsk på riktigt…

Tilägg: Samt några kvalificerade gissningar, såklart.

Så enkelt ändå haha :slight_smile: Tack :slight_smile:

Lägger alltid upp en bild på laddplatserna, vad ska man annars göra när man väntar. :joy:

Ibland blir dom bra reklam för staden… Borås t.ex där det regnar i minus 10 :joy:

2 gillningar

Japp, samma här om det saknas en vettig bild. :slight_smile:

Denna gick igång direkt, utan app och den syns inte ens på leverantörens karta. Nån som kan gissa hur jag fick igång den? :wink:

Har lagt till den i Chargefinder, får se när den blir synlig :blush:

Borde vara “Mit karte, bitte!”

1 gillning

Ska det vara såhär???

Jag halkade å drog i axeln så jag var nära och ringa @Esse och gråta av mig…

Laddplatserna är ofta hala och j*vliga… medans ice är fint plogade och under tak.


1 gillning

Håller med - det är faktiskt för jävligt. Vissa gånger har jag funderat på att köpa en dieselbil igen.

Och här på forumet finns personer som tycker att tak är onödigt… Vill inte hänga ut någon, men om jag skulle ha hängt ut någon så hade jag nämnt @cgullin. :wink:

1 gillning

Mmm… @cgullin har bara inte haft elbil länge nog för att känna måttet börjar bli rågat

Tack för den…

Jag har aldrig sagt att tak är onödigt, det jag sagt är att jag föredrar att det byggs fler snabbladdare än att alla snabbladdare har tak. Pengar finns inte i oändlighet och det gäller att prioritera. Ska alla snabbladdare ha tak så ökar kostnaden markant per ststion och vi får mindre snabbladdare.

I det här fallet så räknar jag med att @steffo76 gick in i butiken och ifrågasatte varför det är is över hela stationen

1 gillning