Jag DC-laddar ett fåtal gånger per år. Jag har appar registrerade med bankkort inlagda i telefonen. Komma till en laddstation och börja med att hämta hem lämplig app och regga bankkort där och då? Nej jag tar fram telefonen, startar appen i fråga, kopplar in kabeln och klickar två gånger på telefonen och laddningen startar. Min timeout ligger på max 10 sek.
Appar som samlar olika operatörer är oerhört bra tycker jag. Elton är min favorit. Den fungerar överallt känns det som.
Jag pep mitt Elli kort och den säger man ska välja uttag i skärmen… Men inga knappar och skärmen är inte touch eller så var touch trasigt… så noll fysiska knappar
Försökte betala med vanlig bankkort gick inte heller.
Lyckades efter en stund få igång laddningen i Elli appen…
Förköpa? Som jag skrev så DC-laddar jag sällan så att man kan förköpa något i Elton-appen vet jag ingenting om. Sist bara startade jag laddningen hos Circle K med Elton-appen.
Som jag fattat det så får du ett saldo på 300 kWh som du får 30% rabatt på när du laddar. Eftersom kostnaden är 549kr/mån så krävs det att du i princip laddar alla 300 kWh för att det ska löna sig tänker jag. Recharges 6,29kr blir 4,40kr och då tjänar man typ 60kr… så jag hoppas att jag förstått det fel för det låter sjukt onödigt
För en som mig, som är ganska grön på elbilsladdande, har det flera gånger krånglat på diverse sätt. Kanske inte avbrutits mitt i, men väl varit knepigt att få det att starta. Inte sällan rörigt att förstå hur man skall göra, alternativt inte lyckats alls.
Numera försöker jag hålla mig till Circle K, som är någorlunda lättbegripligt.
Jag förstår dig. CircleK har lyckats ganska bra med sin app tycker jag. Att läggatil autocharge är också smidigt… Dock borde det vara en stor skyllt att laddaren har autocharge så man inte kopplar in å står som ett fån och väntar på att den ska börja ladda… Självklart aldrig hänt mig, utan en kompis