IONITY har 3 stora problem

Jag har laddat på Ionity norr om Gävle i ett år nu och har aldrig haft kö! Fungerar fint enligt mig. Jag har bara haft kö i Gävle och Uppsala.

@Esse, du har ju koll på IONITY på Ollebo. Vad är det man bygger bredvid IONITY-laddarna?

Kollar och återkommer!

Härligt! :grin: Det ser ut som att de grävt ner några betongfundament som borde kunna husera laddstolpar.

Ja antingen är det ju fler Ionity eller så är det Circle K – jag tror Ionity då det är så nära.

Från och med den här veckan behöver jag dock inte ladda borta i Malmötrakten eftersom vi har laddstolpe i vårt nya hus! :heart_eyes:

Ska bli så skönt att kunna ladda hemma!

3 gillningar

Grattis! Det är en game changer trots allt!

Apropå Ionity så åkte jag förbi Sveg igår, man håller på att installera för fullt, ser ut att bli en 10-12 laddare där :slight_smile: Precis nedanför Circle K på parkeringen där.

Visst är det vid kommunhuset i Sveg?

Japp, där :slight_smile: Tog tydligen inga bilder utan bara video

Tackar, det känns mycket bra. :smiley:

I dagsläget har bilen ofta fått stå på CityGross i Hyllie och ladda (11 kW-laddare) för 2,25 kr/kWh. Första 1,5 timmarna är gratis, men man kan 1,5 timme med EasyPark och sen 1,5 timme med Parkster. :grin:

I och med att jag inte behöver ladda där längre, så kan jag smyga in ett tips här. :wink:

Sveg byggs med 12 laddpunkter med utrymme för totalt 24.

De skulle redan varit imål men diverse problem med markarbetena har försenat starten. Samma i Mora, pga bygget av ”genomfart Mora”

Public Service-vänlig nyhet!

2 gillningar

Efter problem med att ladda Volvo EX30. Ionity måste fixa sina usla laddhandskar.

Måste vara på de “äldre” Tritium-varianterna som menas? Gäller det även Signature-varianten som Tritium byggde innan ABB tog över tillverkningen?

Precis så – de “revolutionerade” Ionity-laddarna :slight_smile:

Märkligt det där, med Polestar fungerade det kanon i 1,5 år och sedan gick det i princip aldrig att ladda på Ionity. Försökte alla knep och byggde till slut en liten ”krycka” i trä för att hålla upp laddhandsken vilket fick det att fungera. Sedan gick rabatten ut på Ionity och jag kör numera alltid Tesla.

Polestar har dock utfärdat en fix som justerar laddstiften för att fungera med Ionity, konstigt om samma fix inte finns från start i EX30?

EX30 har generellt inga problem att ladda, har laddat publikt ett par gånger med både min egen bil, pressbil och ÅF-bil utan problem :slight_smile:

Men handskarna på Circle K laddarna är ju likadana som på den nya Ionity tritium - laddarna, så borde inte vara handsken som bråkar. Däremot är ju mjukvaran sjukt kass på dom, kan drt va där?

Men betydligt mindre välanvända – om det nu är samma. Är inte Tritium de äldsta Ionity-laddarna förresten?