Go-e trefasladdare, igen :-)

Behöver lite råd. Vi beställde denna borttagbara laddare för vår sommarstuga (inget internet). Vi beställde från Elbilsvaruhuset. Man lovade i senaste elbilsmässan att man kunde leverera och installera där vi har stugan på ostkusten - till ett fast pris. Nu tillkommer kostnad för elektriker (som inte fanns tillräckligt nära) och det krävs, enligt elektrikern, att vi går från 16 Ampere till 20 Ampere.
Några goda råd eller erfarenheter att dela med sig av?

Att gå från 16 till 20 A känns som en onödig kostnad. Säg nej till det och ställ istället ner styrkan vid laddning så att bilen laddar med kanske 10-12A nattetid istället, då kommer det inte vara några problem med en 16A.

Vad som sades på eCarExpo och hur det verkligen blev vågar jag inte ge mig in på. Jag gissar att man återkommit med en offert där elektriker-priset är med så du kan säga ja/nej?

1 gillning

Skulle vilja säga att det räcker med 16A i en stuga, det är skillnad i en permanentbostad där man har värme och sånt också men många elektriker säkrar gärna upp, om inte annat för att kunderna inte ska klaga på att bilen inte laddar med full effekt.