Intressant koncept, men det väcker kanske också en hel del frågor och motstånd från andra leverantörer, instanser och beslutsfattare.
Själv funderar jag på hur det skulle passa in med Europeiska krav med affärsmodeller, eftermarknad, ansvar och säkerhetskrav, men det är kanske ett icke-problem?!
Skateboard arkitektur på plattformar börjar ju bli poppis hos en del och kan man skala ner det till en billig anpassningsbar basnivå så kanske en “folkbil”.
En av de roliga grejerna med elektrifieringen är ju att du kan forma bilen på ett helt annat sätt än tidigare. Det ger ju möjligheter till att testa sådana här saker. Kul!
Håller med vi har sett ett antal små/mindre mestadels pick up eller skåpbilar från Amerikanska start ups med visioner om billig(are) smartare enklare bilar tyvärr är det lika många som rinner ut i sanden men absolut kom den hit och var vettigt prissatt stog jag nog i köparkö Tyvärr kommer nog 90% av dessa fordon aldrig rulla på Europeiska vägar då våra säkerhetskrav är på en nivå dom inte kan leva upp till Men det vore kul att ha en
Efter att ha ägt ett antal Toyota Tundra Fiat Scudo Peugeot Partner VW Caddy mfl white vans nu när jag är utan inser jag hur praktiskt det är med något oömt som man bara kan stoppa in allt från kvistar och grenar sopor till motorcyklar i så mycket så att när jag inte lånar grannens Opel Combo så söker jag aktivt efter en beggad Citroen/Peugeot e-Partner tyvärr finns det inte många i närområdet och dom som finns har förvånansvärt högt andrahandsvärde
Skriv upp mig på en Slate
Edit: Efter att ha sett presentationen från Slate så rå grå olackerad mestadels plast en spartansk inredning med telefonen som infotainment låg vikt 200hästar bakhjulsdriven stor frunk och ett lowering kit som tillval så tilltalar den här rackaren mig Tyvärr är nog detta det enda vi här i Europa kommer att se av den