Första halvåret med XC40 Core LR RWD

En liten kort sammanfattning av mina första månader med elbil. Har nu kört min XC40 Core LR RWD 1700mil och hunnit vänja mig vid att ladda hemma och på snabbladdare. Allt har fungerat utan problem, inga fel, OTA fungerar, snabbladdning kommer lätt upp i 200kW, Google systemet fungerar perfekt. Blandad körning, ibland mycket korta körningar varvat med längre turer på ca 100mil tor. Ingen snål bil på motorvägen men i övrigt är den helt ok. Landsvägsturer i hastighet mellan 70-90 hamnar på ca 15-18kWh/100km, motorväg 20-22kWh/100km. Måste säga att jag är helnöjd med bilen, saknar bara lite mera utrymme i bagaget. Men det får komma när vi byter XC70 till en elbil framåt hösten.

2 gillningar

Bra summering och kul att se, får tillägga att jag har samma erfarenhet. Har en C40 2024 Ultimate Extended range 20". Helnöjd med bilen, allt fungerat utmärkt, inga fel. Kört 1500mil sedan januari, riktigt skön bil att köra och åka i. DC laddning är nästan för snabb, man hinner inte äta :slight_smile: Har ungefär samma förbrukning nu sommartid, vintertid högre, kör alltid med moms.

1 gillning

Har en xc40 2023. Funkar kanon
Har ju dock några små buggar i infotainment. Som ljudet borta tills man slår på blinker bla annat. Spelar ju iofs inte så stor roll.