Ford Capri – vad tycker ni om designen?

I nästa veckas poddavsnitt (Helgen för betalande medlemmar hos Gullin eller mig) kommer vi språka om Ford Capri. En lite speciell design. Så här ser den ut.



Gullin edit: Lägger in min video också :wink:

2 gillningar

Snygg bil men kommer kräva en poppig färg för att synas.

Men långt ifrån en Capri för mig :grimacing:

Och Fords stående skärm är bara sämst i designen.

Snygg men lite som en Mach-e som krympt i tvätten

Ford kommer att få lika mycket skit från Capri purister som dom fick när dom gav en EV sin mest ikoniska label Mustang men som allt så glöms det bort om det är en bra bil

Gillar färgvalet men om jag inte minns fel var Mach-e prototyperna i Smurfblått Svenskt/Ukrainskt blå gult :sweden::ukraine:

Lustigt hur vi efter några år kallar den Mach-e och det enda som påminner om ikonen är hästen i nosen Som “riktig” Mustang ägare kan jag inte bry mig om att Mach-e är en EV var tillochmed nära på att köpa en…

Forgive and Forget

Jag tycker den är väldigt snygg. Ser rätt mycket ut som en Polestar 2. Färgen på just detta exemplar är kanske inte det som hade varit överst på min lista över val. :joy:

Nja, som en sämre Polstar. Inte ful och misslyckad, bara inte bra.

What’s in a name?

Bryr mig inte alls om att de återanvänt ett gammalt namn. Precis som med Mustang Mach-E har de väl valt att göra detta för att 1) alla bra namn är tagna 2) generera en “snackis” och jag känner lite att alla som blir upprörda och upprepar “det här är inte en Capri” har svalt Fords marketingavdelnings bete med hull och hår.

Jag själv har inget intresse av SUV-kupéer då jag tycker det är att ta det sämsta från två världar, och inte det bästa. Ser ut att vara habil i övrigt.

Vi har sakta men säkert börjat döpa om den till Capristar :slight_smile:

Har alltid gillat designen på Polestar 2 men inte kunnat motivera som köp då det blir en dyr andrabil…
Denna skulle ju kunna funka som förstabil. Då den bygger på MEB så har den väl dock inte Google Automotive?

Capristar var ju ett fyndigt namn :slight_smile:

Nej tyvärr inget Google – kul att du gillade namnet!