BYD Seal U, eller alternativ?

Jo funkar nog att köra men skall man åka en gång i veckan till jobbet vill man helst slippa ladda under resan dit eller hem, ladda på jobbet under dagen är ok för mig då det finns laddare på jobbet.

Håller omdömet i sig nu efter det gått ett tag? Verkar lilla batteriet var fullt oki?

Ja det är klart, det handlar ju om hur långt det är men är din huvudsakliga körning sån är det ju en sån bil du ska ha tänker jag.

Budget - Behov - Allt extra skulle jag säga.

Jag är fortfarande väldigt nöjd med det minsta batteriet i min EX30. Den överträffar fortfarande min förväntningar i både värme, vind o regn.
Får se hur det blir i vinter.

Skakig marknad, inget som egentligen levererar något direkt mervärde och det gamla “du vet vad du har men inte vad du får” gör att MG:n får stanna. Den har ändå nybilsgaranti till 2026.

Blev avskräckt från Enyaq också nu efter en långtur i en sån där det var en rejäl buggfest…

1 gillning

Har du några exempel på buggar? Vår ID 4:a ligger kvar på 3.2-mjukvaran och den är väldigt stabil enligt mig (har ingen erfarenhet av tidigare mjukvaraversioner). Blir därför förvånad när jag läser att Enyaq är buggig… VW är väl uppe på 5.x-mjukvara nu typ i ID 7. :smile:

Hastighetsmätaren m.m dog mitt på E4 första gången, höll i sig nån mil, sen dog den igen i kön i Söderköping. Mittskärmen hängde sig typ 10 min när jag skulle ha upp kördatan m.m :sweat_smile:

1 gillning

Lät ju inte trevligt, var det en ny eller begagnad bi?l

Den är utbytt precis, så det borde va en 2024 för den mintgröna vi hade va en 2021:a.
Är nog inget, har aldrig hört om det förut. Men blir ändå lite avskräckt :joy:

Om det var en iV80 som du skrev i denna tråd så var det den gamla. Den uppdaterade heter 85 (förutom nya Coupé RS där jag tror de tagit bort nuffrorna), men det kanske var 2 olika bilar?

Ja jag håller inte reda på dom för är bara färgen typ som skiljer, tyckte denna inte va lika snygg.