Jag noterar att en hel del tillverkare och modeller nu verkar köra ganska prisvärda kampanjer på privatleasing/billån
Renault Scenic från 4990kr/mån
Zeekr X från 4090kr/mån
Zeekr 001 från 4889kr/mån (i billån)
Polestar 2 från 4950kr/mån
Kia EV3 från 5495kr/mån
Finns säkert fler exempel men är det inte anmärkningsvärt billigt? Fick för mig att Scenicen tidigare låg närmare 10 000kr/mån. Är själv mest intresserad av Zeekr X och med vinterhjul och 1500 mil så landar det nog runt 5500kr/mån men visst är det ändå prisvärt mot tidigare?
Finns det ev något ännu bättre erbjudande så här mot slutet av året?
1400 kr extra för 500 mil mer och vinterdäck låter mycket . ID3 kostar det 242 kr extra för 500mil påslag . Vinterhjul kan vara dyrt att hyra i förhållande till bilens hyra . Så jag brukar köpa begagnade fälgar och nya däck själv . Då kan man komma undan med 10000 kr totalt med kvalitets däck , om det är frågan om rimliga däck dimensioner ? . Men kräver ju att man orkar engagera sig lite i det hela , nöje för mig och stönande från frugan . Det går ju att få några tusenlappar för dom som begagnade också . Fina bilar du väljer mellan .
Kan vara så. När jag pratade med Zeekr så verkade det också vara så att X endast finns i en viss färg så gissningsvis är det lagerbilar som de vill bli av med.
Den är fin och var länge inne på denna men den är något för stor för vår del som andrabil.
Du frågade inte om dom var villiga att slå av 150000 kr vid köp på Zeekr ? . För det måste ju nästan vara den rabatten som finansbolaget får , för att kunna ha ett sådant leasing pris .
Det gjorde jag inte då mitt intresse för att köpa och äga en Zeekr inte är direkt jättestort. Osäkert märke som jag ser det. Men din fråga är relevant. Man undrar också om de är redo att förhandla när det kommer till privatleasingpriset+extra mil+vinterhjul . Efter att ha besökt och provkört en del bilar under hösten så är det anmärkningsvärt att så få hör av sig till mig igen. Tror att jag redan nu hade haft min nästa bil om säljaren hade varit villig att förhandla och verka bry sig. Blir mest en offert och sedan är det jag som får höra av mig.
Men gissningsvis är dessa kampanjer så pass pressade redan och intresset är så pass stort att de inte behöver anstränga sig…men man trodde ju ändå att det var lite kris på bilmarknaden för tillverkare och ÅF.
Länge sedan jag köpte ny bil, men 2010 när jag köpte min nuvarande bil så kunde jag pruta mycket, genom att läsa på vad olika ÅF erbjöd. Nu har ju VW och de flesta andra märken nästan endast koncerngemensamma priser och i vissa fall bara onlinepriser, punkt. Finns inte så mycket extra de kan erbjuda mer än några procent på leasing eller billån.
Hyundai, Kia och kanske nån fler, där verkar ÅF leva lite mera som tidigare där de själva kan deala mera som det verkar. Saknar lite den gamla goda prutartiden, men förstår att många också hatar att pruta och hoppas på bra priser ändå.
Så kom polestar 4 också med erbjudande för intresserade penningstinna biljulklappsköpare
Polestar 4. Fria vinterhjul
Vid köp av en leveransklar Polestar 4 får du vinterhjul utan kostnad samt 50 % rabatt på Plus-paketet och exteriörfärg, värde upp till 95 000 kr. Plus-paketet innehåller uppgraderingar för interiör, exteriör, komfort och laddning. Gäller ett begränsat antal bilar vid beställning senast 2024-12-31.
Fint, men har lite svårt att ta in dessa kampanjer på bilar som börjar på 700tkr och lätt landar 100-200tkr dyrare med bra utrustning. Finns det ens en bil som kan uppfattas som prisvärd på dessa nivåer? Tror tyvärr inte att Polestar säljer varken fler eller färre 4:or för att de slänger in rabatt på paket och vinterhjul.
Håller med, ska nog inte ingå i bra kampanjer för alla, utan kanske för de som ändå tänkt köpa sig en 800+ bil till julklapp. kollade inte att det också inte gick att leasa som en del ändå skuldsätter sig med
Skoda Enyaq finns från 5295kr/mån. Just nu ingår vinter och pluspaket.
För min del som sneglat på Xpeng G6 så känns det dock som ett ganska mycket “tråkigare” val, men tryggare kanske. Blir lite billigare också, och för egen del har jag nära till en lokal skodaåterförsäljare/verkstad.
Hur skulle ni säga att en Enyaq med pluspaket står sig mot alla andra privatleasing erbjudande där ute?