BMW presenterar Neue Klasse X Concept den 21 mars

Under morgondagen kommer BMW att presentera Neue Klasse X Concept, vilket är en bil som jag ser fram emot att få veta mer om.

Det har - så klart - redan läckt bilder. Det är onekligen ett annorlunda designspråk om man jämför med t ex i5.

Det ryktas om 350 kW i denna och kommande Neue Klasse-bilar.

Nå - vad tycker ni om den? Finns mer att läsa här.

Sehr schön aber vielleicht teuer!

Gillar njurarna, tillbaka till gamla BMW igen. :+1:
I övrigt inte så kul.

Tydligt att designspråket från iX fortsätter, om än något mindre njurar i fram. Jag vet inte om jag tyckte det såg så spännande ut faktiskt, tycker inte iX ser så spännande ut heller… 350 kW DC-laddning kan bli intressant att se hur man jobbat med laddkurvan, om 350 kW är en teoretisk gräns eller om man faktiskt kan ligga där någon minut :stuck_out_tongue:

Jag är dock svag för svarta iX. Dock tycker jag att det är otroligt synd att dörrklangen i iX är så dålig, vilket är märkligt eftersom i4 har ett riktigt bra ljud.

Jag måste ändå säga att jag tycker att denna ser väldigt lovande ut. Verkar vara en ljus och rymlig bil invändigt.

Kollat videon nu och tar nog tillbaka en del :slight_smile: utsidan ser nog rätt bra ut ändå :slight_smile: ser stor ut för att vara nya iX3. Insidan tycker jag dock ser hemsk ut, en gammal nött filt och pressad kartong, jag hoppas det endast förblir koncept! Häftig och smart display längst fram :slight_smile:

Känns som att de väljer färger och material från ursprungliga Neue Klasses tid, så min teori är att det bara är nu i konceptbilarna som det ser ut så här. :smile:

Tyskarna har visat sig ganska starka när det kommer till höga strömstyrkor under längre tid på laddning. När man tar klivet till 800v så ändras nog inte det. Taycan facelift kunde köra 320kw från 10-50% utan att ens tackla av. Jag blir förvånad om vi inte ser 500A i iaf 10 min.

Är ingen big fan av iX men den här skulle jag kunna tänka mig :slight_smile: