BMW i3 Hot Rod project

Jag har på sista tiden sålt av 2 av mina enthusiast fordon och villhöver något nytt att attackera småvägarna häromkring med Jag har kollat på Fiat 500e men efter en deep dive I BMW i3 så är det nog dit det lutar Idag på Blocket finns det runt 400 st från 140.000 till 300.000 vilket betyder 100-200.000 cash money vilket är helt rätt för en tredje(fjärde)bil

En i3 med sin carbon fiber monocoque väger runt 1100kilo dom flesta karosspaneler är plast eller aluminium i Serbien och Italien finns företag som gör alla dom panelerna i carbon fiber KW och H&R har coilovers och krängningshämmare fälgar och däck finns från flera tillverkare och kan man leva utan baksäte kan man nog komma ner en bit under 1000kilo vilket skulle göra den till en riktig busbil om räckvidden inte räcker finns det en firma som gör ett utebytes batteripaket på 145Ah 54kWh och upp till 400km räckvidd

Kräver lite mer efterforskningar

2 gillningar

Den vill man ju se in action när du burnar iväg :slight_smile:

Blev ingen i3 Hot Rod inte just nu iallafall men man ska aldrig säga aldrig…

Det blev en British Racing Green Ikon med Wilton mattor Connolly läder polerad valnöt och 6.75 liter V8 men det här är ju ett elbilsforum

BMW i3 Hot Rod ligger fortfarande på ritbordet