Betalar ni också 50 000 kronor per år för att försäkra elbilen?

Ändrade precis försäkringsbolag på min diesel-Mazda, och halverade min kostnad (bort med If och in med Länsförsäkringar). Och då ringde If upp mig dagen efter och ville “se över mina försäkringar” helt apropå, men det skulle ändå bli avsevärt dyrare, och då har jag redan både bostadsrätt och villa hos If och inget annat hos LF…

Värt att shoppa runt. Osponsrat inlägg.

Fick precis av mitt bolag att vagnskadegarantin går ut och det är dags för helförsäkring. Men några 50k blev det inte…
36 år
Glesbygd/mindre samhälle
Uddamärke från Kina.
Säkert några mindre grejer dom fått hantera senaste åren.

Det där med samlingsrabatt är något man inte ska stirra sig blind på. Har själv ett på övriga fordon och hemförsäkringen med ordentlig samlingsrabatt. Men när jag gjorde en koll på Teslans hos dom så var dom dubbelt så dyra som det billigaste bolaget, trotts att samlingsrabatten var avdragen

Man får ju räkna på det. I vårt hushåll hade vi först en gratis hemförsäkring genom min sambos fackförbund, men sedan upptäckte vi att vi fick en lägre total kostnad (trots att försäkringen var gratis) när vi tecknade en hemförsäkring där jag hade lite annat försäkrat.

Det lönar sig alltid att ta in offerter från många på allt man har En gång om året tar vi in offerter från flera bolag men ingen har kunnat lösa det billigare och bättre än vad vi har

Vi har alla 4-hjuls fordon och alla fastigheter i Sverige och utomlands hos Länsförsäkringar och haft det i över 30år Vi har alla 2-hjuingar hos Svedea och är otroligt nöjda med båda framförallt när vi haft skador är det tryggt med bolag som har riktiga skadereglerare som kan sina produkter och som man kan ha direktkontakt med

Inte bara premien som är intressant

1 gillning