Oj, jag blev förvånad att Volkswagen. ID. Buzz ligger först av folkabilarna.
Toyota, säljer de något annat än bZ4x? Bilen är på 25:e plats med 218 sålda medan Toyota är på 13:e plats med 433 sålda bilar…
Jag vet inte riktigt om jag höll med podden om att det är ett mycket bekvämt problem att ha 45 000 osålda bilar på ett kvartal. Jag tror att Tesla, precis som Apple, alltid försökt hyperoptimera utbud och efterfrågan, och är lite av nyckeln till att få till bra marginaler.
Det faktum att Tesla själva ville tona ned glappet genom att bara prata om produktionsproblem som de haft som orsaker till sina siffror, och inte säga ett ord om efterfrågan fann jag en aning talande. Så vad hade hänt om de hade producerat fler bilar? Svårt att veta eftersom de, som enda biltillverkare, vägrar rapportera försäljningsstatistik per modell. Kan undra vilket ramaskri det skulle bli om Ford gjorde likadant.
Min teori är att Model 3 säljer extremt dåligt ute i världen. Trist om inte ens en refresh hjälpte. Kanske inte hjälpte i USA att Hertz dumpade massvis med billiga Model 3 på marknaden heller.
Som jag har förstått det (men det finns nog dom som har läst annat på internet) så är alla ID.BUZZ reggade som lätt lastbil när dom kommer till Sverige och reggas sen reggar ÅF om dom som inte är Cargo till personbil men det verkar som dom fortfarande får klimatbonus jag fick papper från Trafikverket att fylla i för en 50.000 klimatbonus på min 2024 ID.BUZZ vi får se om det stämmer och stålarna rullar in om inte so be it…
Toyota Proace EV delar plattform med Peugeot E-Expert och Citroen ë-Jumpy som i alla versioner säljer riktigt bra Jag har kört alla 3 och dom är riktigt bra transportbilar med förbundna ögon känns ingen större skillnad på EV eller diesel och det gillar hantverkare och bönder
Peugeot E-Expert börjar bli en vanlig syn här på Österlen mycket tack vare Nilssons Peugeot i Hammenhög Sveriges bästa (flera år i rad enligt KW Bruun) Peugeot ÅF