Avsnitt 107: Årets elbil 2024 är

haha ja så var det nog. Känns som nyss man såg den paddan. Den kom, den sågs, den försvann väldigt snabbt. Vem vet kanske blir en klassiker med tiden :slight_smile:

Finns ett antal iallafall som det syns även om en del är exporterade.

Oj, intressant spik i augusti. Hyundai tog ju över importen i Sverige den 1/7, kanske man såg över lagret och exporterade en del bilar till andra länder där de faktiskt säljs :slight_smile:

1 gillning

EV3 verkar trevlig. Så förbaskat synd på den där hjärnsläppsmittkonsolen i icke-standardversionen bara. Så mycket spejs i form av oanvändbar luft.

Om de inte ändrar den europeiska EV5 (som ser ut att vara ännu värre med ett låtsassäte) kommer jag välta några bord runtomkring mig.

1 gillning

Låtsassätet i EV5 tror jag kom till då man i den kinesiska versionen kunde ha ett kylskåp under. Vet inte var skjutbordet i EV3 kom ifrån, men det är garanterat nåt praktiskt som kineserna efterfrågat även där :laughing:

Det är inte stort nog för att spela mahjong på under snabbladdningen dock…

Hyundai ioniq 6 en klassiker?

Jag tänkte först på Citroën DS (paddan) när jag tänkte tillbaka på hur den såg ut, men jag undrar om den inte mera ser ut som en fullvuxen Blandning mellan en Saab 92 (ursaaben) och en porsche 911.

Nu blev det lite habegär hos mig :slight_smile: