Avklippta laddkablar Malmö

Nu har de börjat klippas i Malmö också.

Bakgrund: Avklippta elbilsladdare runt om i Stockholm och Uppsala

Det är så sinnessjukt.

@Esse, vilka laddare i Malmö är det här förresten?

Så onödigt. Kostar bara pengar.

Är det någon som tagit på sig detta? Är det ett politiskt statement eller är det bara okynnes?

De som klipptes tidigare i Stockholm och Uppsala var det aldrig någon som tog på sig. Min gissning är att man är intresserad av metallen i kablarna, det är lågt hängande frukt liksom.

Eon Jägersro

Sjukt onödigt, dyrt för operatören och typ inget skrotvärde. Suck!

Kopparkabel priset är ungefär 12:50 / kg på skroten, så inte är det därför man klipper kablar!

Man har ju hört om koppar stölder på kyrktak och vid järnvägen… men då är det tonvis som man snodde!

Måste va någon annan anledning varför dom klipper av laddsladden!

De hatar elbilar och woke samhället! En minoritet men en irriterande sådan! Såg för övrigt att bensinpriset gått upp till påsk - Tidögänget levererar :laughing:! Vi får se vem som drar det längsta strået.

Garanterat för att komma åt koppar.
Enkelt åtkomligt och många bäckar små är modellen för denna typ av stölder.

Kommer inte sluta förrens kablaget konstant är strömsatt :man_shrugging:

Blanda inte ihop elbilar med woke tack :slight_smile:

Kopparn är nog bara en bonus… min gissning är att det är handsken de vill åt.

Prata med SD då, det är de som för den debatten. Det finns ju en agenda för elbilshatet.

Nu skall vi inte göra detta till en politisk diskussion, men det finns gott om folk på andra sidan om SD som inte vill ha bilar alls, oavsett framdrivning, så det finns hat från alla håll…

Det är nog mer på bilen som allenarådande fortskaffningsmedel i staden! På landet är man tyvärr ofta beroende av bilen. Själv tar jag i princip aldrig bilen in till Stockholm som är närmaste stad, känns som ren idioti att köra bil där. Finns fungerande kollektivtrafik dit också, så är det inte alltid på landsbygden. Nu bor ju mer än 80 % av Sveriges befolkning i tätort så det är rimligt att ifrågasätta bilens dominans, även om jag gärna har tillgång till bil och har svårt att se mig leva helt utan bil. Elbil dövar samvetet lite grann i alla fall.

Såååå mina vänner – jag tänker att samtalet absolut kan handla om huruvida det finns politiska riktningar som ligger bakom men jag tänker att vi kan väl försöka utrycka oss lite mindre plattitydiskt (är det ens ett ord? :smiley:)

Bland annat i avsnittet “Rapporter från verkligheten” avslutar vi genom att prata om varför just elbilar år politiskt laddat i båda ytterkanterna.

Från 48 minuter in i avsnittet och framåt – “framspolat” i spelaren nedan.

1 gillning

Ännu en klippning noterad i Malmö förra veckan.

Gjorde man det med kniv måhända? :laughing: