2025 VW ID.3 Pure

Senaste veckorna har varit VW centriska först två veckor i 2025 Golf R som @Esse blev Fossil Förförd av och den här veckan i 2025 ID.3 Pure

ID.3 Pure var en riktig Plain Jane enda tillvalet var värmepump och DCC Chassit mycket hårdplast i kupen tre högtalare som distade ordentligt på “Scotto’s Guide to 90s Hip Hop” spellista på Spotify inga massage stolar ingen Travel Assist inga tonade rutor ingen parkeringshjälp dörrarna låser inte upp när man tar i handtagen inga IQ Lights nej så enkelt det kan bli Trodde det skulle bli en ordentlig let down efter Golf R med i princip dubbelt så många hästkrafter och 200 kilo mindre vikt men dröm om min förvåning…

Pure har ungefär 40 hästar mindre än min 1st Edition hade men Pure har DCC och riktigt bra Continental sommardäck på 18" plåtfälgar efter ett febrilt justerande hittade jag the sweet spot I chassi och styrning och bilen uppförde sig som en riktig bakhjulsdriven bil ska överstyrd i tighta böjar och ett bra klipp i motorn och med avstängd Lane Assist utan ryckande i ratten gick det att åka duktigt fort på torra varma krokiga Österlenvägar jag lyckades tillochmed överhetta bromsarna ett par gånger (bättre kvalitet bromsvätska löser det) Styrningen är tight och direkt Med DCC Chassit och 18" fälgar är bilen 20mm lägre och det känns tydligt Visst den är ingen GTI eller Golf R men en väldigt praktisk bil som trots 170 hästar och 1800kilo inte är en slow poke utan riktigt kul på vägen DCC Chassit blir aldrig stummt och stötigt men styvt och förtroendeingivande Jag fick bilen med en långtidsförbrukning på 17.0 kWh/100km jag såg förbrukningar upp emot 24 25 26kWh/100km när jag hade som roligast med den Retade mig på att Android Auto kopplade upp och ner med jämna mellanrum annars var det inte mycket att klaga på

Den här bilen för precis över 400.000 har jag ingen aning om den är prisvärd jämfört med konkurrenterna men om 3 år för 175-150.000 är den en optimal bil för någon som bor på landet som till 90% laddar hemma och har lite buspojke/tjej kvar i sig

Golf Mk7 är fortfarande bättre än Mk8

1 gillning

hehehe bästa ordet denna veckan :slight_smile:

1 gillning