Med själva bilen tänker du?
Jadå, supernöjd. Det är en rejält underskattad bil här i Sverige.
Finns så klart saker att anmärka på, men det gör det på alla bilar, finns inget som är perfekt.
Jag gillar inte:
- Renaults appar och anslutna tjänster. Har en tendens att gå ner och sluta fungera allt för ofta. Däremot är jag glad att tredjepartsappen Kelec finns som gör upplevelsen lite mindre frustrerande. Men det finns bilar som är betydligt sämre, så de får godkänt ändå.
- Mittkonsollsförvaringen är jag lite ambivalent inför. Bra att man får ett jättestort utrymme mellan förar och passagerarstolen, i praktiken använder jag det inte jättemycket. Hyllan som mobiltelefonen ligger på när den laddas trådlöst har en tendens att gå in i knät om man sitter fel. Mugghållarna hamnar lite väl långt ner vilket gör de svåra att nå när man ställt undan dem.
- Inget enpedalsläge. Men det är ju inte svårare än att flytta foten någon decimeter när man ska stanna.
- Tråkig bugg i mjukvaran där EQ-profilen för musik inte går igång ordentligt vid start, man måste växla till t.ex. Spotify manuellt för att EQ:n ska aktivera.
- Inget stöd för TA i radion.
Inga allvarliga saker att anmärka på ovan med andra ord, mest i-landsproblem.
Finns hyr mycket som helst som funkar skitbra. Nyckelfria systemet till exempel är i toppklass. Funkar varje gång helt perfekt, särskilt när man jämför med hur andra klagar på andra bilar där systemet inte funkar särskilt bra. Enda är att man inte får lägga nyckeln i samma ficka som mobilen.
Många klagar på att det är många spakar, men det är inget problem när man vant sig, om något är det skönt att allt finns lätt tillgängligt utan en massa menyklick! Bra instrumentering och reglage i allmänhet. Och rattväxel är helt överlägset jämfört med en stor fet spak i mittkonsollen.
Skönt att sitta i bilen, och bra baggage, du hade en video om e-C3 häromdagen där du lyfte upp fördelarna med framhjulsdrift och högt baggageutrymme, det gör att bilen kan lasta mer än man tror. Och precis som du sade i din video är Mégane likadan på den punkten.