Området med bäst förbättringspotential?

I Fully charged var man i Nederländerna och visades en stadsdel som byggde laddning i typ lyktstolpar (vet ej om 16 A) för att stabilisera lokalt elnätet, förutsatt då Vehicle to grid. Det var här strikt stadsbebyggelse inte villor. Det här var flera år sedan, skulle vara intressant att se hur det blev. Men jag kan hålla med om att i dag behöver de flesta inte ladda varje dag, själv laddar jag ungefär 1 gång/vecka.

Det vet jag inte om jag kan hålla med om.

Jag har kört en EQS 580 Malmö-Oslo utan att ladda. Hade förbrukning på 17.9. Typ Oktoberväder.

EQE får du ny för under 700k och absolut beg för under 700k. Jag tror det blir svårare att hitta en bra långfärdsbil för dom pengarna. Särskilt om man åker söderut för dom är verkligen byggda för autobahn.

Här i Göteborg och säkert i många andra städer vill man ju minska antalet parkeringsplatser totalt. Från politiken är man alltså inte intresserad av biolar alls.

Det gör det ju inte lättare för lampostolpeladdning.

Ja man ska inte ha bilar i stan. Där åker man cykel eller kollektivt. Men man måste ändå kunna parkera nånstans och de gånger jag vart i GBG har det funnits massor av platser.

1 gillning

Det är inte samma längre! :frowning:

Kanske haft tur med. Var typ 50 laddplatser lediga i nåt p-hus nära liseberg när jag var på ecar expo :sweat_smile:

1 gillning