Nya Audi A6 e-tron är här – kan den bli en ny svensk tjänstebilsfavorit?

Nya trenden att ha lysande loggor på bilen som alla verkar haka på när det blivit tillåtet.
Finns ju en del annat de kunde prioritera, men det kanske inte är barntillåtet på fabriken :slight_smile:

Många har haft lysande loggor i USA så det har nog inte tagit många sekunder att koppla in den maskinen även på EU-bilarna. Fram kan jag tycka det är snyggt ibland, hade gärna haft en lysande häst på min Mach-E jag hade men bak blir inte bra…

1 gillning

Ja nu i juletid så må det kanske vara snyggt med en massa lysande ledlampor och stripes på bilarna. Men sånt stänger jag nog av om det går.
Stör nog förare och omgivning i det långa loppet, särskilt bak om man har kamera där.
Kommer ihåg när jag skaffade färgade ljus som kunde blinka på min julgran på tomten ute för att det var en cool influens från USA att ha en massa blinkande ljus . Kan säga att grannsämjan mådde bra av när jag plockade bort och packade ner den ledslingan för gott! :laughing:

Är väl ett hälsotecken när man håller på med trams som lysande loggor. Då är ju all annan mjuk och hårdvara perfekt och behöver inte mer kärlek…

1 gillning

Sååå… Nu @cgullin och @Esse som kört båda bilarna. Ska man välja A6 eller Q6? Bakhjulsdrift är det som är aktuellt i båda fallen…

Det är en fråga som både är hög och låg :slight_smile:

Varför ska man välja suv när man kan välja kombi? :smiley:

Tycker den lysande loggan på ID7 är både snygg och genial. Allt handlar om att göra något som står ut en aning och jag missar aldrig en ID7 som kör om mig med lysande bakljus ihop med logga i vintermörkret när jag pendlar på E6:an i Skåne. Min gissning är att fler och fler tillverkare kommer ta efter.

Jag håller med dig. Tycker det är snyggt med lysande logga både fram och bak, även på Audin. Det första jag gör när jag sätter mig i ID7an dagtid är att slå på lyset.
Det är dessutom ljuseffekterna som jag får mest (positiva) kommentarer om när det gäller utseende på ID7an.

1 gillning

Hur lyckas som göra en så stor bil så liten inne i?

1 gillning

Och en kombi som knappt en hund får plats i. Usch vad jag avskyr dagens biltillverkare. Varje gång jag ser en SUV-coupé känner jag en liten ilska inombords som jag tror förkortar mitt liv.

3 gillningar

Man kanske har lärt sig av Volvo :stuck_out_tongue:

Jag har märkt att du i senare videor har börjat nämna 8 års/160 000 km batterigaranti som någon form av säljargument. Iallafall denna video och en till. Jag undrar varför då det mig veterligen är (minimum) industristandard. Jag vet då inget bilmärke som har sämre i Europa iallafall (äldre Nissan Leaf undantaget), men vore intressant att höra om jag missat något.

Jag jobbar inte med säljargument :smiley:

Jag nämnder det för att det skiljer sig från nybilsgarantin.