Det blir tydligen ingen bil från Apple

Mjo men tänkte att den förstabilen man äger är en 8k skrothög… Men när man kommer upp sig lite i åldern. Stabilt jobb, börjar skapa familj etcetc att man köper sin andra bil eller om man är på 3:e då.

Menade inte att man ska ha 3 bilar.

Men jag tror “aldrig” det kommer komma till den nivå att du behöver vara inloggad för att du ska kunna köra.

Det är fan det minsta antal man kan leva med en A till B EV vitvara en Cabriolet en mullrande V8 men fan vad jag saknar min Fiat Abarth måste nog hitta en fjärde bil nu i vår :smile_cat:

1 gillning

Det här med att man ska logga in hela tiden (apropå Apple) i elbilar är jag inte helt bekväm med. Hur ser säkerheten ut mot att hacka en bil egentligen, här är det oroväckande tyst… jag som ofta hyr bil på resor tycker hela tanken med inloggning inte skalar speciellt bra heller, ser hellre att jag pluggar in min mobil o nyttjar CarPlay fullt ut med integration mot bilens alla system, där ligger framtiden tror jag :slight_smile:

Skulle aldrig logga in med mitt Google-konto i en hyrbil :see_no_evil:

Håller helt med dig. Endast CarPlay kopplar jag in i hyrbilarna.

Kanske så men när elbilen nu kom så hoppades i varje fall jag på ett lite annorlunda förhållningssätt vilket gör att nyheter som följande gör mig glad. Vill hellre att mina barn skall köpa en ny billig Twingo eller id2all än en gammal Audio e-tron 55 med 10 000 mil på mätaren.

En tanke på Detta, om man skippade allt mjukvarutrams och bara det som lagen kräver, undrar hur snabbt och billigt man kunnat bygga en bil då.

Håller helt med det ska bli spännande att se vad Renault och VW kan producera 5 kom ju igår 4 och Twingo har ju visats som prototyper VW ID2all är otroligt spännande att se vart priset och även vikten på produktionsbilarna hamnar Jag har redan flaggat hos min ÅF att så fort ID.2GTI finns för bokning ska jag ha en vit Andreas Mindt har lovat att den kommer i klassiska GTI Alpine White

För ett par veckor sedan lånade jag en 2024 Abarth e500 i hopp om att den skulle kännas åtminstone lite Abarth tyvärr är den alldeles för tung och känns klumpig inte liten nätt och kvick som en Fiat Abarth alltid varit motorljudet kan ju diskuteras men går att stänga av men den extra vikten försvinner inte Blev djupt besviken

Det snackas väldigt mycket i USA om hackade bilar men det är väldigt svårt att skilja på fact or fiction Tesla verkar vara utsatta men också Jeep/Chryslers produkter

Allt är en Googling bort