Helt rätt att det bara kan vara en clickbait jag råkat ramla på (faran av att youtuba på min mediabox) och som jag inte faktagranskat. Ber om ursäkt för det. Själv köper jag inga bilaktier av personliga skäl.
Där tenderar jag till att hålla med den gode Clarkson till 100% För mig är elbilen som viken vitvara som helst den ska göra det jag förväntar mig och har den även en bra design (ID.BUZZ) så är det ett stort plus precis som när jag väljer kylskåp diskmaskin ugn eller spishäll
A - B transport är för mig vad en EV gör bäst vill jag uppleva riktig körglädje har jag annat till det
Ja det är nog just körglädjen den gode Clarkson syftar på, men han kanske ändrar sig när ljudet i Ionic 5 N blir bättre och det går att vinna Le mans med bilen
På vilken planet är vi då?
Absolut. För egen del tycker jag att BMW ix1 överraskade stort på mig. Samtidigt vet jag inte om jag kan hålla med om wow-faktor på interiören på Megane. Är något med de grova ramarna och den tråkiga listen längst ner med fysiska knappar som känns sådär. Har även provkört scenicen och leasat 2 olika Zoe’s senaste 6 åren så kanske är det så att jag lite tröttnat på både märket och interiören. Har även nyligen provkört Xpeng G6 och Nio ET5 touring och inser att det är något speciellt med den där minimala interiören. Det ger ett modernt intryck men vet inte om jag skulle gilla det i längden. Men den ger helt klart ett intryck som jag tycker Renault saknar.
Nu verkar det som Dacia kommer med sin ersättare till Dacia Spring, baserat på samma elplattform som Renault twingo. Spännande se om den kommer till Sverige och hur den kommer stå sig mot de andra småbilarna i A-segmentet.