Bil för lång pendling

Zeekr Privilage är den du skulle vara intresserad av då tänker jag? Fin bil på långresa. Usel navigering och assistanssystemen är ingen höjdare, i värsta fall rent av farliga om man inte stänger av dem. Knapparna på ratten är av en design som får valfri 3-åring att framstå som ett geni, men det är ingen dealbreaker skulle jag säga :slight_smile:

ID.7 Pro S är kanske den bil jag skulle rekommendera - Den saknar helt cool teknik men har bra räckvidd, komfortabel och bra utrymmen för kommande småttingar!

En beggad Mercedes EQE skulle annars kunna vara något kanske? Vet inte riktigt hur de står sig i pris på blocket idag men med tanke på nypriserbjudanden som varit borde de ha sjunkit en del nu :slight_smile:

Kia EV6 lägger jag också ett gott ord för. Erbjuder V2L vilket kan vara nog så roligt när man väl hittat ett användningsområde. Vet en som klipper gräset med elgräsklippare men kabeln når inte hela vägen så han ställer bilen typ mitten av tomten och tar strömmen därifrån :smiley:

AWD skulle jag inte lägga pengar på om jag inte kände av behovet verkligetn. Brukar säga att om man ställer frågan “Behöver jag AWD?” så är antagligen svaret nej.

Hmm, intressant! Kanske behöver sin egen tråd istället för denna för jag fick följdfrågor…