Begagnade äldre elbilar

Bättre begagnade elbilar 100+ som man gärna hittat i nån bortglömd lada på tomten. NIO var inte först med batteribyte heller i sina bilar :slight_smile:

Har en dröm om nån sån gammal, antingen milburn eller Detroit, men med Litiumpack och typ 2 kontakt. Vilket sommarglidarbil i stan!

1 gillning

Skulle gärna nöja mig med en konverterad bil från 60-70-tal! Finns ju konverteringskit till ett antal bilmodeller.
Att köpa upp konkurrenter och lägga ned deras verksamhet är inget nytt verkar det som.

Börjar inte ID3:or från 2021-2023 bli ”ganska billiga” ur elbilssynpunkt? Om man kan stå ut med deras skärm. Skulle kunna tänkt mig en sådan om jag bytt bil idag. Såg en räckviddstest från Tyskland mellan en ID3 Pro 58 kWh från 2021 kontra en ny Pure 52 kWh och det skiljde marginellt, största skillnaden var att den nya laddade 10-80% på 20 minuter mot 30 för den gamla.

Gällande test av batteriet vid begagnat köp. Någon som vet om KVD testar det? Och om det går att få ut det på något sätt. Går det att få tag i testprotokoll dom har?

Maila dom och fråga …

kundcenter@kvdbil.se