Jag tycker det är tråkigt att de japanska märkena inte lyckas bättre på marknaden.
Både Toyota och Lexus hade lite otur med sina första bilar, vilket blev en rejäl smäll vad gäller kundernas förtroende. Annars tror jag de märkena har störst chans att lyckas framöver.
Nissan har väl lyckats hyfsat på marknaden dock, men hade nästan glömt bort det märket av någon anledning.
Andra märken tror jag att man medvetet i många fall väntat ut elbilsutvecklingen och satsat mest på hybrider. Kanske har man väntat för länge i vissa fall.
Mazda MX-30 var en väldigt snygg elbil, men var för dyr och klen med sitt batteri, annars hade den säkert varit en hit. Nu verkar man mest bara satsa på hybrider, vilket är synd. Fast de verkar ju ha gjort omtag i japan åtminstone med EZ-6 som ryktas komma till Europa också framöver.
Suzuki med sin första rena elbil e-Vitara är nog tyvärr för sent ut på marknaden för att bli en hit.
Honda kommer nu med en elbil som tyvärr lär få svårt att lyckas med enligt spec dålig laddtid. De har en småbil påG också som lär bli sen ut på marknaden.
Har säkert glömt nåt elbilsmärke också, då japanerna är duktiga bilbyggare.