En anledning varför jag personligen inte gillar Incharge är för att dom tar både minutpris och pris per kWh. Jag tycker det är fult och skadar enbart dom som köpt lite billigare eller äldre elbilar. Ta betalt för produkten, kWh, men ta inte betalt för tiden kan jag känna. Tekniken finns som sagt eftersom InCharge gör det men man har nog valt att inte gå den vägen, vilket jag uppskattar.
Däremot när man går över 80% så tänker jag att någon form av avgift borde kunna tas ut OM samtliga laddstolpar är upptagna, så det istället blir någon form av trängselavgift istället. Detaljer går ju alltid att diskutera men att man också har en grace-period på ett par minuter innan det börjar ticka.
Å andra sidan, om priserna stabiliserar sig och det slutar skilja så otroligt mycket mellan operatörerna så borde detta inte vara ett problem heller. Också att fler laddplatser byggs så det blir fler alternativ. Jag tänker Uppsala där det är ständigt kö hos Ionity. Men i december så öppnar circle K 10 platser på platsen, då kommer det nog lätta trycket rejält. Speciellt med alla rabatter som är påväg att försvinna.