Konceptbilar och produktionsbilar i drivor - ja nu är det dags för Ecar expo igen. Denna gången i Stockholm. Peter Esse och Christoffer Gullin går igenom favoriterna från mässgolvet. Vi frågar också Volkswagen, Polestar och Xpeng hur de ser på den pågående elektrifieringen och sina roller i det. I slutet får vi reda på vad Roger Atkins tycker och tänker om berättelsen om elbilen och varför vi överhuvudtaget behöver en berättelse.
Vad hände med ORA i Sverige. Dog de helt av när miljöbonusen försvann?
Att de blev rätt dyra nya och även begagnade ser man ju fortfarande om man söker. Trots att de sänkt priset med upp till 100.000kr på vissa modeller.
Jag har förstått att ORA inte är ägt/delägt av kinesiska staten, så det kan ju förstås ha haft påverkan på prissättningen ut till Europa.
Såg nu att man från GWM släpper ORA varianter som kallas GOODCAT, som det ryktas om bli en billig elbil, där kostnader pressats ytterligare. I sverige, F*n tro’t
Vore dock ändå intressant om de med den lilla bilen försöker slå sig in bland de andra 25 000$ bilarna 2025. Jag har därför ställt lite frågor till ÅF om någon/några av modellerna GOODCAT 400 Pro, eller GOODCAT 500 Ultra kommer till Sverige, så får vi se vad de säger.
Kom ut rätt dyra, hade tänkt satsa hårt på privatleasing men bonusen försvann och det tog aldrig fart. Små bilar behöver en kraftig privatleasing i Sverige. Men dom tutar på, ser att man har lagerrensning just nu där man kan få en för 399K med vinterdäck och 1,95% ränta
Ser dom här i min hörna av Sverige lite då och då främst Ora Cat en otroligt misslyckad design som om man försökt göra Ahlgrens Bilar på riktigt och färgerna är ofta samma som nämnda bil den som ritade den gillar verkligen inte sitt jobb
Till och med nere på 339 000kr för standard 03:an, men det är ju gamla modeller. Nu säger man att man fått ner kostnad på de senaste modellerna så vi får se om de kommer till europa i 25 000$ klassen. @J.Erasmie jag håller inte med och liksom med ahlgrens bilar, så gillar jag den.
Vinner jag några miljoner på nån lott, så skulle jag gladeligen köpa en ORA och en Fiat 500 som bara fick stå uppställd i ett garage för beskådande.
Skulle inte förvåna mig om de stiger i värde med tiden som okörda nostalgiföremål
Den stora katten ryms dock inte tyvärr, men den skulle med råge uppväga det sämre lastutrymmet som ORA har
Ja lite kul blev det.
Jag hade totalt glömt ORA och råkade se en video på senaste modellerna av ORA. Blev nyfiken om ni hade testat ORA tidigare och sökte på forumet. Hittade länkarna på detta avsnitt och fick en trevlig stund att se era tester av ORA och därför hamnade också kommentaren i detta avsnitt. Den som söker finner alltid svaret i något av elbilsveckans forum avsnitt